Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Mezikulturní srovnání reality show Love is Blind (USA, Brazílie, Japonsko)
Petrusová, Iva ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mezikulturní srovnání reality show Love Is Blind (USA, Brazílie, Japonsko)" se zabývá adaptací populární reality show Love Is Blind v USA, Brazílii a Japonsku. Cílem práce je analyzovat, jak se do jednotlivých kulturních verzí pořadu promítá fyzická oddělenost soutěžících s důrazem na prezentaci těchto rozdílů. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vymezení tématu se zaměřením na fenomén reality show obecně, dále na jednotlivé typy tohoto žánru či příklady konkrétních pořadů. Její součást tvoří také mezikulturní srovnání za využití Hofstedeho typologie kultur. Praktická část následně zahrnuje charakteristiku výzkumu a samotnou analýzu včetně vyhodnocení výsledků. Práce je kvalitativní analýzou obsahu s prvky narativní analýzy. Jako zdroj dat byly využity epizody prvních sérií všech vybraných adaptací, tj. americké, brazilské a japonské. Celkem se jedná o třicet sedm epizod, které jsou dostupné na streamovací platformě Netflix. Výsledky analýzy poukazují na vyskytující se rozdíly, které souvisí s kulturními charakteristikami dané země, a to i přes to, že všechny adaptace vycházely ze stejného základního konceptu pořadu Love Is Blind.
Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích
Staňková, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích" se zabývá docusoap sériemi, které zobrazují porod, a to jak z české produkce, tak produkce zahraniční. Přihlížet budu jak k tomu, za jakých podmínek a v jakém prostředí show vznikly, tak ke konkrétním specifikům států, ve kterých byly natočeny. V první kapitole se budu zabývat vymezením žánru docusoap a jeho současným stavem v ČR i zahraničí a jeho stručnou historií. V následující, tedy druhé kapitole, se budu zabývat pořady českými, ve třetí kapitole dostanou vlastní prostor naopak pořady zahraniční. Věnovat se budu obsahu, formě zpracování, příkladům jednotlivých příběhů a také vyjádřením tvůrců, případně účastníků. Čtvrtá kapitola bude věnována mediálnímu obrazu porodu jako takového, a to jak v tuzemských, tak zahraničních médiích. Pátá a poslední kapitola poté bude věnována samotné analýze, která bude mít za cíl odhalit, zda jsou ve způsobu tvorby docusoap sérií s tématikou porodu v České republice a zahraničí patrné rozdíly a co z toho lze případně vyvodit pro žánr docusoap jako takový.
Komparace českých adaptací reality show Survivor
Dittrichová, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací českých adaptací reality show Survivor, tj. pořady Trosečník (Prima, 2006), Robinsonův ostrov (Nova, 2017) a Survivor Česko & Slovensko (Nova, 2022). V teoretické části je nejprve vymezen žánr reality show - jeho definice, znaky, důvody úspěchu, jsou nastíněny módy reprezentace a rozdíl mezi reality show a realitou, je představena historie formátu, jeho klasifikace na subžánry a v neposlední řadě reality show v českém prostředí. Dále je vymezena globalizace televizních formátů a s tím související proces adaptací licencovaných formátů. V analytické části je nejprve popsána metodologie výzkumu a ve stručnosti jsou charakterizovány vybrané adaptace a původní globální formát. Následně je provedena samotná komparace tří českých adaptací reality show Survivor, přičemž v případě dvou novějších adaptací jsou do výzkumu zahrnuty pouze první série pořadu. Adaptace jsou srovnávány na základě těchto hledisek: název pořadu, programová strategie (vysílací schéma, počet epizod a jejich stopáž, doprovodné pořady), účinkující (soutěžící a moderátoři), vizuální́ a zvuková složka pořadu, struktura dílu, pravidla soutěže, výběr obsahu a zpětná vazba (sledovanost, kritika).
Motivace diváků ke sledování cooking game shows na českých televizích
Němečková, Amálie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vodičková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá diváckou motivací ke sledování cooking game shows na českých televizích na příkladu soutěže Peče celá země. Adaptace původně britského formátu The Great British Bake Off se stala velmi úspěšným pořadem České televize, který dosáhl vysoké sledovanosti. Cílem práce je zjistit motivace a výsledné reflexe diváků tohoto pořadu. Teoretická část se zaměřuje na vztah společnosti k jídlu. Věnuje se proměnám ve vnímání jídla jako základní biologické potřeby, konzumní společnosti a vlivu nových médií na přístupy ke stravování. Dále práce popisuje vznik reality TV, její postupný vývoj a možnosti učení se z reality show. Zabývá se především formátem cooking show, jeho počátky na českých televizích a popisuje, jaký vliv může mít jeho sledování na diváky. Následně se teoretická část soustředí na české adaptace cooking game shows, především na pořad Peče celá země. Zaměřuje se na průběh soutěže, úspěšnost formátu, projevy celebritizace a také na přítomnost product placement. Předmětem praktické části práce je kvalitativní analýza mediálního publika, jejímž cílem je zjištění diváckých motivací ke sledování pořadu Peče celá země a jejich výsledných reflexí. Výzkum využívá metody hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Nasbíraná data jsou zpracována pomocí kódování pro tematickou...
Typologie účastníků seznamovacích reality show
Hořtová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá typy postav vyskytující se v seznamovacích reality TV pořadech. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží prozkoumat, zda se v tomto žánru pořadů objevují určité typy účastníků, které se opakují a je tedy možné je zařadit do určitého typu. Teoretická část práce se zabývá emocionalitou v RTV, komodifikací emocí a také přibližuje tento žánr skrze jeho historii a okolnosti jeho vzniku. V metodologické části práce je představena typologie postmoderních osobností Zygmunta Baumana, jež je později využita při interpretaci vzniklých typů. Dále je popsána použitá výzkumná metoda zakotvené teorie. V praktické částí diplomové práce je pak popsán samotný výzkum, jež je následně usouvztažněn s Baumanovou typologií, jsou popsány jednotlivé vzniklé typy a při interpretaci dat je zohledněn také pojem emocionální komodity.
Ekonomie nenávisti v Reality TV
Brabencová, Lenka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.
Sexismus v pořadu Tvoje tvář má známý hlas
Vaňková, Alžběta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností sexismu v pořadu Tvoje tvář má známý hlas, který je vysílaný televizní stanicí Nova. Zkoumaný pořad Tvoje tvář má známý hlas se řadí do žánru Reality TV, který bude s jeho stručnou historií v práci popsán. V práci budou představeny i další pojmy jako sexismus, teorie objektivizace a genderové stereotypy. Práce poskytne i stručný popis pořadu Tvoje tvář má známý hlas. Praktickou část práce tvoří kvalitativní analýza mediálního obsahu pro studium televizního zpravodajství podle E. E. Fieldsové. Tato analýza bude probíhat v sedmi fázích. Cílem kvalitativní analýzy je zjistit, jestli se objevuje sexismus v české reality show Tvoje tvář má známý hlas. Pokud ano, v jaké míře a kdo je nejčastějším iniciátorem.
Pošta pro tebe-reality TV a sociální motivace participantů
Ptáčková, Renáta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent)
_Diplomova_prace_Ptackova_Renata Diplomová práce "Pošta pro tebe - reality TV a sociální motivace participantů" se zaměřuje na sociální užití televize. Popisuje podrobně žánr reality TV, zmiňuje jeho krátkou historii vysílání a soustředí se na motivační prvky jednotlivých participantů pořadu Pošta pro tebe. Zkoumá vliv a účinek médií a vztah mediovaných obsahů ke společnosti a realitě. Za pomoci dotazníků a rozhovorů analyzuje diváckou základnu a zkoumá důvody návštěvy diváků v televizním studiu a důvody televizních diváků, proč pořad vyhledávají v televizním programu a sledují ho. Zkoumá důvěryhodnost pořadu a ptá se diváků, zda by se oni sami stali účastníky pořadu. Dále práce zachycuje diváckou sledovanost a oblíbenost v jednotlivých letech svého vysílání. V neposlední řadě popisuje tvorbu pořadu, jeho zákulisí. Práce je členěna do 4 kapitol: Teoretický úvod práce (objasňuje pojmy, které jsou pro práci klíčové z hlediska tématu), Sledovanost (analyzuje žebříčky sledovanosti prvního kanálu České televize a demografickou skladbu publika), Zákulisí pořadu (popisuje průběh natáčení, role jednotlivých zúčastněných participantů, technické zázemí pořadu), Publikum (definuje, kdo je publikum a interpretuje dotazníky a rozhovory s publikem učiněné). Samozřejmostí je Úvod a Závěr práce. Na samotný konec...
Outwit, Outplay, Outlast Kulturální studie fenoménu televizní série Survivor
Součková, Štěpánka ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem reality show Survivor (CBS, 2000). Kulturální studie obsahuje historický vhled do vývoje žánru reality show. Dále pojmenovává kulturně významové prvky reality show Survivor, jakými jsou sociální darwinismus, rituál, život v komunitě nebo volební drama. Stěžejní část práce se zabývá způsoby reprezentace maskulinit v televizním médiu. Mnohost maskulinit je zkoumána pomocí metodologie men's studies, zejména skrze koncept hierarchie maskulinit a hegemonní maskulinity Raewyn Connellové, dále skrze koncept zmrzačeného muže Elisabeth Badinterové. Závěrečná případová studie se soustředí na reprezentaci nehegemonních maskulinit v reality show Survivor.
Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values
Burianová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V akademickém světě je pořadům o vaření věnována jen malá pozornost. Spíše se k tomuto tématu vyjadřují média a široká veřejnost. Jelikož jsou ovšem pořady o vaření velmi rozšířeny, je vhodné se na ně zaměřit i v odborných pracích. Tato diplomová práce se snaží o teoretické zakotvení pořadů o vaření jakožto specifického žánru. V analytické části poté zkoumá jeden z významných aspektů pořadů o vaření - osobnosti kuchařů v nich účinkujících. Nejprve je v práci provedeno teoretické zarámování pořadů o vaření. Práce se věnuje popisu teoretických oborů zabývajících se jídlem a také nastiňuje teorie, které popisují procesy probíhající v současném kulturním diskurzu. Následuje popis reality TV a reality shows. Historie pořadů o vaření sahá k počátkům pravidelného televizního vysílání. Nejvýznamněji v této oblasti zapůsobila až televizní stanice Food Network na konci dvacátého století. Konkrétní významné pořady o vaření ze světové i české produkce jsou přiblíženy v práci také. V práci byl vytvořen nový, unikátní termín - TV chefs' values. Vyjadřuje faktory vlastní televizním kuchařům, které jsou potřebné pro jejich úspěch v televizním prostředí. Tyto faktory vzešly z výzkumu popsaného v analytické části práce a jsou jimi přirozenost kuchařů při účinkování v pořadu, smysl pro humor, láska k jídlu a vzdělání...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.